Chillen tussen de palmbomen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joris Kruyssen - WaarBenJij.nu Chillen tussen de palmbomen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joris Kruyssen - WaarBenJij.nu

Chillen tussen de palmbomen

Door: Joris

Blijf op de hoogte en volg Joris

14 Februari 2006 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

- Foto's staan op
http://www.picturetrail.com/joris-usa

- Filmpjes staan op
http://joris19.zippyvideos.com
____________________________________________

Aloha,
Ik ben terug uit Maui, Hawaii. Het was echt super gaaf. Hier een verslag van uw reporter uit Incline. Op het vliegveld moesten we even wachten voordat ons vliegtuig vertrok. In die tijd heb ik een lekkere smoothie genuttigd. De vlucht duurde zo’n 5 uur. In die tijd heb ik veel gelezen en muziek geluisterd. De vlucht was zo voorbij. Het was zo mooi toen we het vliegveld uitliepen op Maui. Al die palmbomen! Vanaf het vliegveld met een bus naar het autoverhuurbedrijf. Voor een betje meer geld konden we een cabrio krijgen (voor de autoliefhebbers: een auto met inklapbaar dak, vier wielen, grijs). Dit hebben we natuurlijk gedaan. Het hotel was een uurtje rijden. De rit daar naar toe was erg mooi. Stond versteld van het landschap. Het was zo groen, mooie bergen, heerlijke kust en veel palmbomen. Natuurlijk was het ook erg lekker om in een cabrio te zitten. Voordat we bij het hotel waren hebben we nog wat boodschappen gedaan. Dat is bij het hotel niet te betalen. Het hotel zit aan het Kaanapali Beach. Mijn mond viel open toen we het hotel binnenkwamen. Het hotel was voor de helft in de open lucht. Er stonden allemaal palmbomen en rare planten binnen. Onze kamer was ook erg lekker en we hadden uitzicht op de zee en de prachtige tuin van het hotel. Nadat we de koffers hadden uitgepakt ben in een heerlijke verse mango op het balkon gaan eten. Daarna hebben we een strandwandeling gemaakt. Het strand was erg mooi en zoals gewoonlijk palmbomen everywhere. Op het strand lagen ook stukken koraal, dit had ik nog nooit gezien. Stiekem heb ik een stukje meegenomen.. ’s Avonds hebben we nog op het strand gezeten en genoten van de belachelijk heldere sterrenhemel. Daarna ben ik naar bed gegaan. Ik denk dat dit een van de lekkerste bedden waren waar ik ooit op heb geslapen. Zondag 5 februari zijn we door en rondom het hotel gelopen. Het hotel is echt heel groot en heeft een hele mooie tuin en exotische dieren. Op een paar plekker waren er papegaaien. Ook waren er flamingo’s, kraanvogels, karpers en jawel, pinguins. In het hotel zaten ook winkels. Deze hebben we ook bekeken. Toen zijn we snorkel gear gaan huren. We hebben toen ook meteen gesnorkeld. We begonnen voor ons hotel en hebben een lang stuk langs de kust gesnorkeld. Soms was het best zwaar, omdat we tegen de stroom in moesten zwemmen. Het koraal was echt prachtig en ik heb heel veel rare en mooie vissen gezien. Hier kan het aquarium van Artis niet tegenop. Bij onze eindbestemming was een gigantische rots. Hier was het koraal nog mooier en waren er nog meer vissen dan eerst. Op een gegeven moment zagen we een gigantische zeeschildpad. Deze hebben we een tijd gevolgd. We zwommen echt naast hem. Later zagen we nog vijf zeeschildpadden. Ik heb er ook een paar aangeraakt en mee gezwommen. Onder water kon je ook de walvissen horen zingen, dat vond ik erg bijzonder. Dit is het seizoen dat walvissen langs de eilanden van Hawaii trekken. Daar zwom ik dan onder water tussen het koraal en exotische vissen, naast een gigantische zeeschildpad onder het genot van walvissen gezang. Dit was heel gaaf! Later bleek dat het best bijzonder is om een zeeschildpad tegen te komen. We hadden dus best geluk. Na het snorkelen zijn we naar Lahaina gegaan. Een stadje zo’n 10 minuutjes rijden van het hotel. Daar hebben we rondgelopen en rondgekeken. Ook hebben we langs de kust gelunchd. We zaten op een hoog terras en vanaf hier kon je de walvissen in de zee zien. Na de lunch hebben we in de omgeving nog rondgereden. Bij het hotel heb ik met Valery gezwommen en ook nog lekker in de jacuzzi gezeten. Deze jacuzzi heeft een paar watervallen en ziet er heel vet uit. Daarna ben ik m’n hemelse bed ingedoken. Maandag hebben we eerst een lekkere verse ananas gegeten. Daarna zijn we naar de Iao Valley gereden. Dit is een mooi natuurgebied tussen de bergen van Maui. Hier hebben we wat rondgelopen. Na Iao Valley zijn we naar Kihei gereden. Dit is een stadje dat redelijk centraal ligt op het eiland. Onderweg zijn we gestopt bij een leuke markt. In Kihei hebben we over de marktjes gelopen. Kihei is een heel mooi typische Hawaiiaans stadje. Op onze terugweg naar het hotel zijn we gestopt bij een mooi strand langs de weg. We hebben ons snorkel spul uit de kofferbak gepakt en zijn gaan snorkelen. Dit gebied was ook super mooi, maar wel iets anders dan bij het hotel. Soms zie je zulke leipe vissen die je echt nog nooit hebt gezien. Hier waren ook heel veel zee-egels. Valery en ik kwamen hier ook zeeschildpadden tegen. Echt heel vet. Deze waren volgens mij wel iets kleiner dan degene die weer eerst hadden gezien. Toen we terug kwamen in de hotelkamer hebben we even gerelaxed. Lekker in m’n boek gelezen. (Een van de beste boeken die ik ooit heb gelezen) ’s Avonds zijn we naar the Whaler’s Village gegaan. Dit is een winkelcentrum vlakbij het hotel. Daar heb ik nog het een en andere gekocht. Voordat we naar bed gingen hebben Valery en ik nog even in de jacuzzi gezeten. Dinsdag 7 februari wilden Valery en ik op de fiets naar Lahaina gaan. Aangezien ik al 4 maanden niet meer gefietst heb. Helaas verhuurde het hotel geen fietsen meer en zijn we uiteindelijk met de shuttle naar Lahaina gegaan. De shuttle vetrok vanuit het Whaler’s Village. We waren daar iets te vroeg en zijn toen nog heel cultureel naar het gratis Whaler’s museum gegaan. Mijn culturele dosis voor de maand had ik dus weer gehad. De shuttle zat werkelijk helemaal vol met wandelende lijken. Wat waren daar toch extreem lelijke touristen. Het was erg gezellig in Lahaina met Valery. We hebben wat tattooshops bekeken. Ik wil misschien ooit nog eens een mooie tattoo.Ze hadden ook veel werk van Hanky Panky (voor de leek: Henk Schiffmacher. Een van de beste tattoo artiesten uit de wereld. Hij komt uit Nederland en heeft veel beroemde artiesten getatoeerd. Zoals de Red Hot Chili Peppers!) Ik heb ook nog een henna tattoo laten zetten. ’s Middags hebben we daar bij Moose’s, een leuke bar, gelunchd. Nadat we terugkwamen uit Lahaina hebben we lekker in de zon gelegen en gelezen bij het hotel. ’s Avonds hebben we bij een sushi restaurant gegeten. Maar ik mot niks uit de zee, dus heb ik uienringen gegeten, ook niet verkeerd. Voordat ik ging slapen heb ik lang gelezen. Woensdag 8 februari gingen we de road to Hana doen. Hana is een plaatsje wat helemaal aan de andere kant van het eiland ligt. De weg hier naar toe is het mooiste van de trip. De weg is erg kronkelig en loopt helemaal langs de kust. In Hana is niet zo gek veel te beleven. Je zag echt een heel verschil met deze kant van het eiland. Het regent aan die kant veel meer. Het is dus nog groener en je zit veel meer echt in de jungle. Je ziet veel bamboe en lianen enzo. Onderweg naar Hana zijn we gestopt bij de Twin Falls. Dit is een mooie waterval. Het was een halfuurtje lopen over de modderpaden met je slippers. Vervolgens moest je nog een stuk door het water lopen voordat je de waterval helemaal goed kon zien. Het was erg mooi. Later zijn we nog gestopt bij de ‘Garden of Eden’. Dit was een grote tuin met exotische planten en bomen. Ook had je vanaf hier een mooi uitzicht op een waterval en de kust. We kwamen ’s avonds weer terug bij het hotel van onze roadtrip. Voordat we naar bed gingen hebben we nog in de jacuzzi gehangen. Donderdag hebben we ’s ochtends lang bij het strand gelegen. Lekker muziek geluisterd, boek gelezen en bruin liggen worden tussen de palmbomen. In de middag ben ik met haar naar Whaler’s Village gelopen om wat te lunchen. Die wandeling is langs het strand en mooie palmbomen, super mooi. Toen we terug kwamen hebben Valery en ik met Sherri gesnorkeld. Opnieuw zagen we weer een zeeschildpad! Er waren erg veel vissen die dag. ’s Avonds zijn we naar Moose’s in Lahaina gegaan. Hier hebben we gegeten en gezellig wat gedronken. Om 10 uur werden Valery en ik er helaas uitgekickt, omdat we nog geen 21 zijn. Dit kan ik niet lang meer hebben, ik wil weer gewoon uit kunnen gaan! Vrijdag 10 februari zijn we heel vroeg opgestaan. We gingen die ochtend de Whale Watching doen. In de haven van Lahaina stapten we op de boot. Na zo’n 10 minuten zagen we de eerste walvis. Later zag we er nog veel meer. Voordat we met de boot omkeerden sprong een gigantische walvis heel dichtbij de boot uit helemaal uit het water. Heel vet om zo’n grote een walvis van dichtbij te zien. Daarna ben ik met Valery Lahaina nog ingegaan en hebben we de shuttle terug naar het hotel genomen. Bij het hotel hebben we lekker liggen zonnen. Voor die avond hadden we kaarten voor de Luau bij het hotel. Een Luau is een traditioneel Hawaiiaans feest. Het is een show met traditionele dansen, gasten die spelen met vuur, muziek en een lekker buffet. Het was heel gezellig en de show was erg gaaf. Ik zet nog wel een filmpje van de Luau op http://joris19.zippyvideos.com. Om 8 uur was het afgelopen.Zaterdag was helaas al weer dag van ons vertrek ’s Ochtends hebben we onze koffers gepakt en zijn opweg naar het vliegveld gegaan.Onderweg zijn we gestopt in Lahaina om wat te ontbijten. We vlogen eerst naar het eiland Oahu, daar landden we in Honolulu. Op dit vliegveld moesten we ongeveer een urrtje wachten op onze volgende vlucht. Hier heeft Sherri nog haar laatste cocktail in Hawaii gedronken.. Vijf uur later kwamen we in San Francisco aan. De hele vlucht zat in geobsedeerd in m’n boek te lezen. De vlucht ging best snel. Op het vliegveld kwam de zus van Sherri, Shelley, ons ophalen. Onze auto stond namelijk bij haar. Zij woont een halfuur van San Francisco af. Vanaf haar huis was het nog drie uur rijden voordat we terug in Incline Village waren. Toen we thuis kwamen stond mijn verwachtje pakketje daar! Ik had een basspedaal voor mijn drumstel besteld en voor Valentijn een effectpedaal voor zijn gitaar. Na het uitpakken ben ik naar bed gegaan. Zondag 12 februari heeft iedereen uitgeslapen. Met de hele familie hebben we een leuk spel gespeeld. Het heet Shout en het is een muziek DVD spel. Echt een spel voor mij dus. Ook nog m’n koffer een beetje opgeruimd. Een lekkere niks dag dus. Ik heb de foto’s van Hawaii op de site gezet. http://www.picturetrail.com/joris-usa . De oude foto’s staan niet meer online, die moest ik eraf halen vanwege ruimtegebrek. Laat even wat van je horen. Aloha en Mahalo,
Joris
____________________________________________

- Foto's staan op
http://www.picturetrail.com/joris-usa

- Filmpjes staan op
http://joris19.zippyvideos.com

  • 14 Februari 2006 - 02:32

    Val:

    Wat een super trip moet dat zijn geweest!!!
    xxx

  • 14 Februari 2006 - 22:34

    JW:

    Aloha Joris, life sucks; jij luieren met vriendin onder de palmbomen en tussen de tropische beesten en wij ploeteren in sneeuw en regen. What's wrong here... Tjee wat een ervaring. Mooie kiekjes trouwens. Ik hoop dat je nog een beetje kan aarden hier in het Hollandsche vanaf de 28ste. See you soon en nog veel plezier in je laatste 2 USA weken. Zaanse hug, JW.

  • 15 Februari 2006 - 09:54

    Stef:

    joris, wat een klote leventje leid jij daar zeg, bijna net zo naar en vervelend als dat van mij! probeer te overleven en maak er het beste van he! x stef

  • 15 Februari 2006 - 17:07

    Jurre:

    gewoon aso!! maar dat word dan nog wel weer wennen hier in nederlands. succes en veel plezier met je laatste weekjes in amerika daar en dan zie ik je schnell. auf wiedersehen, je broertje

  • 17 Februari 2006 - 09:13

    Valentino:

    He ouwe tabbert, dope shit allemaal, leuke valentine's day gehad? Ik zat al met me handen in het haar toen je cabrio zei maar gelukkig heb je het ff uitgelegd. Leuk dat je al 4 maanden niet veel mag drinken, dat wordt een schok hier met de alcoholisten uit the hood (het arm schaap kan er wat van). holar

  • 18 Februari 2006 - 09:49

    Jacqueline:

    Wat een geweldige trip! Dat wordt echt weer afzien in Bussum! Ik tel de dagen af, dat je weer voeten op Nederlandse bodem zet!Ik heb in ieder geval al genoten van de prachtige foto's.Spreek je snel!!!Dikkke kus Jacq.

  • 20 Februari 2006 - 09:22

    Marjolijn:

    Jemig de pemig, hoe ga jij ooit weer aarden hier!? Kan je 't zelf allemaal nog wel geloven? Wil een afdruk van de foto van jou bij je auto! Super cool!
    Geniet nog even en (voor ons gelukkig) snel tot ziens!!!
    liefs Marjolijn

  • 20 Februari 2006 - 11:42

    Mikkie:

    Hoi leuke schoonzoon,
    Heeeeel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!!!!
    Zo jammer dat je net vertrekt uit SF als ik er nog nét niet ben.
    Groetjes!

  • 20 Februari 2006 - 11:57

    Ellemarie:

    wauw, super hoor! En wat een gave auto. Lekker met de wind door je haren en de zon op je gezicht. Hier is het koud en nat. Zal wel vreemd zijn straks weer gewoon Bussum!
    See you X

  • 20 Februari 2006 - 11:59

    Fam. Wardenaar:

    GEFELICITEERD
    nu echt JORIS19

  • 22 Februari 2006 - 20:41

    Rosa:

    Oeps.., beetje laat... maar toch nog, Gefeliciteerd!!
    Liefs, rosa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2006

Chillen tussen de palmbomen

04 Februari 2006

The Life On The Slopes

20 Januari 2006

Boarden in Snow Showers

06 Januari 2006

Cadeau's, Oliebollen & Snowboarden

18 December 2005

Let it snow..
Joris

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 3269
Totaal aantal bezoekers 31943

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2005 - 28 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: