Santa Claus is coming to town.. - Reisverslag uit Incline Village, Verenigde Staten van Joris Kruyssen - WaarBenJij.nu Santa Claus is coming to town.. - Reisverslag uit Incline Village, Verenigde Staten van Joris Kruyssen - WaarBenJij.nu

Santa Claus is coming to town..

Door: Joris

Blijf op de hoogte en volg Joris

03 December 2005 | Verenigde Staten, Incline Village

Hallo allemaal,
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar de kerstsfeer begint er hier al goed in te zitten. De meeste mensen wensen elkaar al merry christmas, overal zie je al versierde kerstbomen, huizen zijn volop versierd, iedereen is druk aan het christmas-shoppen, enz. Kerst is hier allemaal net wat meer en groter, zoals bijna alles in Amerika. Morgen (zaterdag) wordt een interessante dag, want morgen is mijn eerste werkdag! Ik moet om 6.30 opstaan om vervolgens met iemand mee te rijden naar Northstar. Ik werk morgen 10 uur lang. Northstar is een groot ski-gebied met een village erbij. Hier zitten meerdere eettenten. Ik ga werken bij Big Waves. Een burrito-tent. Het restaurant is nog niet open. Het gaat waarschijnlijk de week voor Kerst open. Morgen begin ik met schilderen. Ik mag vrolijke palmboompjes gaan schilderen.
Vrijdag 25 november
Na dat ik was opgestaan ben ik vlug in m’n kleren gesprongen en ben samen met Maarten naar Northstar gegaan. Voordat ik wegging heb ik mijn opa en oma nog gedag gezegd. Zij gingen weer terug naar ons kikkerlandje.We hebben bij Northstar tijdens een erg maagvullende lunch een gesprek met Chris gehad over mijn job. Hij is een vriend en oud-collega van Maarten. Chris is de mede-eigenaar van het restaurant waar ik dus ga werken. Op een van de wegen van Northstar zijn we met de grote truck (de Suburban) van de weg geraakt. We moesten op een smal weggetje keren. Tijdens de bocht vooruit gleed het linkervoorwiel van het asfalt en kwam in de berm. De grond naast de weg liep erg steil naar beneden. De nacht daarvoor had het erg geregend en was de grond dus erg modderig. Uiteindelijk gleed de hele auto van de weg en kantelde bijna 90 graden. We moesten alle twee aan mijn kant van de auto eruit klimmen om eruit te kunnen komen. De auto zat met z’n assen volledig in de modder, we zaten dus vast. Chris heeft ons met zijn grote 4x4 eruit getrokken. Toen de auto uit de modder was zagen we dat het linkerachterwiel plat was. Het bleek dat door de grote kracht die op die wielen was komen te staan het wiel van de velg was gesprongen. In de parkeergarage hebben we het wiel verwisseld. Ik zat onder de modder.
Zaterdag 26 november
Danielle sliep het hele weekend bij Suzi, de zus van Sherri. Peet had een worsteltoernooi. En Sherri was naar haar werk. Lekker rustig dus. Ik ben met Maarten en Maarten jr. Gaan brunchen bij het Biltmore hotel. Wederom erg smakelijk. ’s Middags heb ik het een en ander uitgezocht voor onze trip naar Hawaii. We gaan eerst naar het eiland Maui (Voor de leek: Hawaii is een eilandengroep). Daar slapen we in het Hyatt hotel. (Check http://maui.hyatt.com/hyatt/hotels/ voor de foto’s van het hotel. Nice hè?) Na 3 dagen kijken we of we op Maui willen blijven of dat we naar het grootste eiland Hawaii gaan. We vertrekken 4 februari en blijven voor een week. Ik zie er nu al naar uit. Ik heb met Peet en Maarten jr. in de namiddag super lang Monopoly NY style gespeeld. Ik heb ze natuurlijk even kennis laten maken met mijn Monopoly skills. Sherri was ’s avonds nog steeds aan het werk, Maarten had geen zin om te koken, neither did I. Dus heb ik even pizza besteld bij Domino’s.
Zondag 27 november
Met Maarten, Peet en Maarten jr. heb ik ontbeten bij het Biltmore hotel. We hadden nog bonnen voor gratis ontbijt. Mijn opa en oma hadden deze gekregen toen ze daar sliepen. Na het ontbijt zijn we doorgereden naar Reno. In Reno zijn we naar de Wal Mart gegaan. Daar heb ik een luchtfilter voor mijn auto en een kerstcadeau voor Maarten gekocht. We hebben ook nog de dagelijkse boodschappen gedaan. Nadat we klaar waren in Wal Mart haalden Suzi, haar vriend Mark en Danielle ons op. Maarten ging nog wat inkopen doen terwijl wij, als verrassing voor Maarten en Sherri, foto’s gingen maken van de kinderen voor Kerstmis. We reden naar een parkje in Reno Sparks. Toen de camera tevoorschijn kwam zag je de mooie gemaakte lachjes op de gezichten van de blije kindertjes verschijnen. Ik sta ook nog op een paar foto’s. Ik krijg ze met Kerst te zien, ben benieuwd..
Maandag 28 november
’s Ochtends liet Sherri mij de foto’s van het hotel in Hawaii zien. Ik stond echt versteld hoe mooi het eruit zag. Ik heb met Sherri een hele mooie film gekeken. Toen de kinderen terug van school kwamen hebben een sneeuwgevecht gehad. Er lag toen zo’n 30 cm sneeuw. Aan het eind van onze strijd was ik completely doorweekt. Nu is het weer wat minder, maar volgende week wordt weer veel sneeuw verwacht. Vannochtend waren de straten een grote ijsbaan. Het had gisteravond geregend en daarna is het gaan vriezen.
Dinsdag 29 november
Toen ik wakker werd heb ik lang met m’n vader gesproken. Was fijn om hem weer te horen en een update te krijgen. De rest van de dag was erg Amerikaans. Ik ben namelijk bijna de hele dag met Sherri wezen Christmas-shoppen. Ik heb een aantal cadeau’s gekocht. Sherri heeft best veel gekocht, maar we zijn nog niet klaar! Ze heeft zelfs wat dingen voor mij gekocht zonder dat ik het doorhad, vertelde ze me. Voelde ik me toch weer een beetje dat kleine kind dat met z’n moeder Sinterklaas cadeau’s in de Intertoys koopt zonder dat ie het zelf doorheeft. De terugweg van Reno naar Incline Village heeft ons meer dan een uur gedaan. Op mount Rose (dat is de berg die je over moet als je naar Reno gaat) sneeuwde het heel erg en het was ontzettend glad. Daarom moesten we heel langzaam rijden.
Woensdag 30 november
Die nacht had ik erg slecht geslapen, vraag me niet waarom. Toen ik eindelijk ik slaap viel, kwam m’n neefje uit z’n bed om naar school te gaan. Daarbij voelde ik me misselijk. De perfecte situatie om de hele dag in je slaap t-shirt op de bank te hangen en films te kijken met je tante. Ik had ’s middags weer lekker met Valery aan de telefoon gezeten. Zij komt waarschijnlijk de eerste dag van februari hier. En een paar dagen daarna gaan we natuurlijk naar Hawaii. ’s Avonds heb ik m’n nichtje met de auto naar dansles gebracht en vervolgens heb ik haar weer opgehaald.
Donderdag 1 december
Ik ben met Sherri gister naar the Recreation Centre gegaan. We hebben super lang gefitnesst daar. Was echt helemaal kapot toen we thuis kwamen. Daarom even een warme douche genomen. Maarten en Sherri gingen naar een memorial service ’s middags. Het was voor de moeder van Vern, een vriend van hun. Ik was maar niet meegegaan, want ik kende niemand daar en ik had bovendien de moeder van Vern nooit ontmoet. Leek me niet echt gepast. Na het eten nog even Maarten jr. naar Tae Kwan Do gebracht.
Vrijdag 2 december
Ik ben deze ochtend weer naar the Recreation Centre gegaan. Heb daar 2 uur cardio fitness gedaan. Was erg lekker. The Rec Centre is ongeveer een kwartiertje lopen van huis. Over een tijdje is de verzekering en nummerplaat geregeld voor mijn auto. Dan kan ik dus vrolijk gaan rondrijden. Vandaag belde Chris van Northstar. Ik kan morgen beginnen met werken daar. Ik ga dan ook bij de manager vragen of Roderick daar kan werken als hij hier in de kerstvakantie komt. Chris, mede-eigenaar, zei dat het waarschijnlijk wel zal lukken. Heb zin in m’n eerste werkdag. Kan wel wat meer geld gebruiken rond deze tijd.
Sinds ik hier ben heb ik ook veel over volgend jaar nagedacht. Over mijn studie. Ik was er eerst niet helemaal over uit, maar ik heb nu een beslissing gemaakt, of eigenlijk twee. Ik wil meedoen met de selecties voor het conservatorium. Nu ik hier ben merk pas echt hoe erg ik gehecht ben aan muziek maken. Aangezien ik hier gaan drumkit heb, laat staan een Anthonio of Valentino. Ik schrijf me ook in voor Industrieel Ontwerpen aan de TU Delft. Als het conservatorium dan niet lukt kan ik dat gaan doen. Dat vindt ik ook ontzettend gaaf. En misschien kan ik het jaar daarop weer het conservatorium proberen. Als ik terug in Nederland ben ga ik in ieder geval ontzettend veel oefenen natuurlijk met en ook zonder band, weer drumlessen nemen en ook gewone muzieklessen nemen. Ik ga nu naar bed, moet morgen vroeg uit de veren. Later!,
Joris


PS Oja, @!#$# HAPPY CHRISTMAS!!!(met gemaakte lach)

  • 03 December 2005 - 11:52

    Valentino:

    He torius ouwe gek, leuk verhaal, een ding beviel me niet: "Nice hè)" maar daar later meer over. He cool dat je tot de conclusie bent gekomen over cons.! Spreek je later

  • 03 December 2005 - 14:57

    Joris:

    Die 'Nice he' was speciaal voor jou. NIIIIIICE HE (met schelle stem)

  • 03 December 2005 - 16:05

    Jacqueline:

    Zo nice om weer van alles te lezen! Ben benieuwd naar de christmaspictures! Praten wel verder over telefoon of hotmail! Well ouwe drummer, kisses mam

  • 03 December 2005 - 16:14

    Stef:

    Hee Joris,

    top verhaal, ik voel me wel elke keer die ´leek´ als ik jouw verhalen lees, maar het klinkt super leuk allemaal! veel plezier nog! kus stef

  • 04 December 2005 - 12:22

    FrankO:

    Heej Boris,
    Het klinkt goed wat je daar allemaal aan het doen bent...
    En je hotel op Maui ziet er vet bot uit.
    Spreek je later.

  • 04 December 2005 - 21:08

    Roderick:

    Hey Boris,
    Ik bel je vanavond even over de kerstvakantie. Ik heb er zune zin in, hohohohohohhohohoh!

  • 06 December 2005 - 15:02

    Rosa:

    Leuk verhaal weer! Ik krijg al helemaal weer zin in kerst...!
    Liefs, roos

  • 06 December 2005 - 17:49

    Fanny:

    Ey Joris!

    Klinkt goed allemaal. Ben bes wel een beetje jaloers:p enjoy x Fan

  • 08 December 2005 - 17:39

    Ellemarie:

    Van je verhaal over de Suburban kreeg ik accuut buikpijn. Wat eng joh. Gelukkig is het goed afgelopen. Veel succes met je werk! Kus El

  • 09 December 2005 - 06:10

    Roderick:

    Hey Joris,
    Ik heb vandaag mijn ticket geboekt. Ik kom vrijdag de 16e aan om 13:13 vanuit Denver International op Reno. Laat even weten preferably via de telefoon of je me op kunt komen halen vanaf Reno. 307-677-7495 is mijn nummer. Je kunt je niet voorstellen hoeveel zin ik er in heb. Eerst nog even finals week afronden maar dat moet geen groot probleem zijn.
    Laters, Roderick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Incline Village

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2006

Chillen tussen de palmbomen

04 Februari 2006

The Life On The Slopes

20 Januari 2006

Boarden in Snow Showers

06 Januari 2006

Cadeau's, Oliebollen & Snowboarden

18 December 2005

Let it snow..
Joris

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 31955

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2005 - 28 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: