Happy Thanksgiving! - Reisverslag uit Incline Village, Verenigde Staten van Joris Kruyssen - WaarBenJij.nu Happy Thanksgiving! - Reisverslag uit Incline Village, Verenigde Staten van Joris Kruyssen - WaarBenJij.nu

Happy Thanksgiving!

Door: Joris

Blijf op de hoogte en volg Joris

25 November 2005 | Verenigde Staten, Incline Village

Foto's staan online onder album Dagelijks Leven.
http://www.picturetrail.com/joris-usa
____________________________________________

Heey,
Ik leef nog steeds. Het wordt hier steeds kouder, je kan echt merken dat de winter komt. Zaterdag ochtend gaan mijn opa en oma hier weg. Het was fijn om mensen van het thuisfront hier even te hebben. Afgelopen vrijdag heb ik met hun een kast gekocht. Nu kan ik eindelijk al m’n kleren ergens stoppen, in plaats van de hele tijd uit een koffer te leven. Erg prettig. ‘s Middags heb ik wat inkopen met Sherri en Maarten jr. gedaan. Die avond had mijn oma haar fameuze erwtensoep gemaakt. Het was erg lekker. Een vriendin van Sherri, Andrea, at die avond ook mee. Die avond ben ik met Sherri en Andrea naar Rookies gegaan. De plaatselijke sportbar. Gelukkig werd ik niet op ID gecheckt. Ik blijf dat nog steeds bekrompen vinden. Je mag wel voor je land schieten en sterven in Irak, een dikke shotgun bij Wal Mart kopen en rijden in je auto, maar o nee een biertje gaat te ver.. In die bar bleek het gelukkig geen probleem te zijn, ik kon gewoon m’n eigen biertje bestellen. In Rookies waren ook nog vrienden van Sherri. Het was echt een gezellige avond, het is trouwens ook al een maand geleden dat ik was uitgeweest en ik begon ontwenningsverschijnselen te vertonen. Het was fijn om weer eens uit te gaan. Het enige minpuntje was dat ik de volgende dag om 8 uur moest opstaan. Ik ging die dag samen met m’n oom werken. We hadden een klus bij een oude man. We moesten het tapijt uit de badkamers en slaapkamer verwijderen en vervolgens linoleum tegels neerleggen. We hebben dat tot 5 uur ‘s middags gedaan. Toen vonden we het wel genoeg geweest. We maken waarschijnlijk de klus volgende week af als we gebeld worden. Het verdient best aardig, ik verdien er $10,- per uur mee. Ik ben die avond vroeg naar bed gegaan, want ik was echt moe. Zondag zijn we met z’n alle in de ochtend naar Reno gegaan. Eerst zijn we naar Home Depot gegaan om nog wat equipment voor onze klus te halen. Ook zijn we wat dingen voor Sherri’s en mijn auto gaan halen. Daarna hebben we boodschappen gedaan. Dat is in Reno namelijk veel goedkoper dan in Incline Village. De dagelijkse boodschappen hier zijn echt belachelijk duur. Na alle inkopen hebben lunch gehad in de Meadow Wood Foodcourt. Lekker chinees. Toen ik thuis kwam heb ik wat geslapen. Ik merk dat ik op deze hoogte toch sneller vermoeid raak. Incline Village ligt toch op 7000 voet hoogte, dat is zo’n 2 km. ‘s Avonds vond m’n tante het tijd dat ik mijn Christmas wishlist ging maken. Gelukkig heb ik me in weten te houden en heb een redelijk bescheiden lijstje in elkaar weten te draaien. Alles staat hier nu allemaal in het teken van Kerst. De dag na Thanksgiving gaat iedereen holiday shoppen. Ook wel after-thanksgiving-shopping genoemd. De meeste grote winkels gaan om 6 uur ‘s ochtends open. Ze verkopen dan een paar producten voor een absurd lage prijs zodat je naar die winkel komt. Alleen hebben ze van de laag geprijsde producten maar een stuk of 30. Vaak loopt dat uit huismoeders die aan het rellen zijn voor hun portable dvd speler van 60 dollar. Echt absurd. Maandag 21 november heb ik eerst m’n jongste neefje met de auto naar school gebracht. ‘s Middags ben ik met m’n opa en oma naar de Lone Eagle Grille gegaan waar mijn tante werkt. Daar hebben we wat gedronken. We kwamen daar ook Barb en Vern tegen. Dat zijn vrienden van Maarten en Sherri, waar we een tijd geleden hebben gegeten. Zij hadden die dag een nieuwe auto gekocht. Een Lexus hybride auto. Super mooi.Voor het avondeten nog wat inkopen gedaan met Maarten. Als toetje hadden Peet en ik taco’s met ijs gemaakt. Klinkt raar, maar is erg lekker. Dinsdag ben ik ‘s ochtends met met Sherri naar de Rec Centre gegaan. Dat is de fitness van Incline. Eindelijk kon ik weer eens fitnessen. Ze hebben daar ook een mooi indoor basketbal veld waar iedereen vrij mag basketballen. Heb daar dus ook nog even mijn lay-ups geoefend. ‘s Middags heb ik lang met Valery aan de lijn gezeten. Was heel fijn om met haar te praten. Zij komt in februari hier naar toe. Alleen zaten we met het probleem dat ik misschien rond die tijd in Hawaii zit. (wat een problemen hier zeg, pffff..). Mijn tante zei dat we waarschijnlijk later naar Hawaii gaan, rond de 2e week van februari. Er is ook besloten dat de kinderen niet meegaan zodat mijn oom en tante echt vakantie kunnen houden. Nu zijn we met een geweldige oplossing gekomen: Valery kan met ons meekomen naar Hawaii! Nice he. Ik zie er erg naar uit. Woensdag zijn we gaan ontbijten in het hotel waar mijn opa en oma slapen. Het was echt een mega ontbijt. Na een uurtje zijn we naar de Rec Centre gegaan. Daar ben ik gaan fietsen, rennen en basketballen. Ben dus weer lekker in beweging. ‘s Middags zijn we een vriezer van de buren gaan ophalen. Zij hoefde de vriezer niet meer en wij konden hem goed gebruiken. Vandaag (donderdag) is het Thanksgiving, maar wij hebben het woensdag gevierd, omdat Sherri moet werken tijdens Thanksgiving. Zoals het hoort hebben we het met het hele gezin en een kalkoen gevierd. De kalkoen was trouwens heerlijk. Vandaag heb ik samen met mijn oom aan de auto geklust. Eerst zijn we begonnen aan de uitlaat. Deze had geen demper en hing een beetje los. We hebben een stuk van de uitlaatpijp afgezaagd en de demper erop gezet. Hij zit nu goed stevig vast en klinkt niet meer als een opgefokt VW golfje. Dit heeft best lang geduurd. Daarna zijn we de remmen gaan checken, altijd handig om die te hebben. Ze zagen er nog prima uit en gaan nog zo’n 15.000 km mee. Geen zorgen dus, mam. We hebben ook nog de motorkap gemaakt. Deze ging niet goed dicht. Nu dus wel. In de garage vonden we tijdens het opruimen 4 goede banden die we erop kunnen laten zetten. Daar is dus ook voor gezorgd. De komende tijd gaan we nog meer aan de auto doen. Ik ga nu weer lekker de That ’70s Show marathon verder kijken. Altijd leuk! Tot later. Joep doei de mazzel,
Joris
____________________________________________

Foto's staan online onder album Dagelijks Leven.
http://www.picturetrail.com/joris-usa

  • 25 November 2005 - 10:37

    Boeler:

    TORIS, IK HEB MEZELF PER ONGELUK UIT DE LIJST VERWIJDERD, KAN JE ME ER WEER OPZETTEN?!?!@(^#%&@#@$%@

  • 25 November 2005 - 15:15

    Valentino:

    he torius als je maar wel voor je verjaardag thuis bent he, dat wordt een groots feest wat iedereen nog lang zal heugen tenzij ze een delirium oplopen natuurlijk met al die drank dat gaat vloeien. He dope dat je belde ik was alleen met tyz en tim naar relax in utrecht, mail ff wanneer je volgende keer beld dan ben ik thuis. Laaater niet te veel van de verboden vruchten snoepen

  • 25 November 2005 - 16:50

    Rod:

    Hey Joris,
    Mijn ouders zijn deze week hier en we gaan vandaag shoppen. Maar eigenlijk weet ik niet of dat wel zo\'n goed idee is aangezien het\"black friday\" is. Maar goed.... hoe staat het met de kerstvakantie? Ik heb er ontzettend veel zin in maar stel dat het niet kan dan moet ik iets anders gaan regelen dus laat even wat weten.
    Ik heb er vertrouwen in dat het gaat lukken,
    later, Roderick

  • 25 November 2005 - 18:18

    Joris:

    @ boeler: Je staat weer in de lijst. Het komt allemaal goed. haha

    @ Valentino: Ik weet niet 100% zeker of ik voor mijn verjaardag thuis ben. Maar ik ga sowieso een sick verjaardagsfeest geven waar genoeg drank zal vloeien. Of dat nou in februari of maart is. Het is en zal er komen. Ik mail je nog wel als ik ga bellen.

    @ Roderick: Ik weet nog niks van m'n werk tijdens de kerstvakantie, want ik ben nog niet begonnen met werken. Er ligt hier potjandrie nog steeds geen sneeuw.. Maar het gaat sowieso lukken hoor. In het ergste geval krijg ik geen vrij en gaan we lekker overdag met z'n 2en werken en 's avonds feesten. Verdien je meteen een zakcentje, is toch ook niet verkeerd? Zodra ik meer weet bel ik!
    De groeten allemaal,
    Joris

  • 25 November 2005 - 19:34

    Jacqueline:

    Hoi liefje, heerlijk om weer wat te lezen. Je hebt het er maar druk mee!Ben erg blij met de goeie remmen van je auto.Ivm huizennieuws stuur ik nog een berichtje naar je hotmail. kus van moeders!!

  • 25 November 2005 - 21:18

    Valery:

    ehm mam je hebt t dus gelezen, ik ga waarschijnlijk naar hawaii! Verrassing......
    xxx Val

  • 28 November 2005 - 19:39

    Daaaan:

    eeeey ouwe tampeloeresie het word tijd dat je thuis komt we beginnen je te missen. als je terug bent gaan we dat vieren dat word feesten tot we er bij neerfallen ey ik zie je binnen kort mmmmzlss Daan :)

  • 30 November 2005 - 16:34

    Martijn:

    Ey Joris

    Gaaf daar in Amerika!!
    maar ik ga helemaal de andere kant van de aarbol vanaf 5 december:
    www.bekke.waarbenjij.nu
    groeten Martijn

  • 01 December 2005 - 09:25

    Tim:

    Jo-Rush,

    Leuk dat je je vermaakt man!
    Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Incline Village

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2006

Chillen tussen de palmbomen

04 Februari 2006

The Life On The Slopes

20 Januari 2006

Boarden in Snow Showers

06 Januari 2006

Cadeau's, Oliebollen & Snowboarden

18 December 2005

Let it snow..
Joris

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 31935

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2005 - 28 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: