San Francisco & Vacaville - Reisverslag uit Incline Village, Verenigde Staten van Joris Kruyssen - WaarBenJij.nu San Francisco & Vacaville - Reisverslag uit Incline Village, Verenigde Staten van Joris Kruyssen - WaarBenJij.nu

San Francisco & Vacaville

Door: Joris

Blijf op de hoogte en volg Joris

31 Oktober 2005 | Verenigde Staten, Incline Village

UPDATE
De foto's staan nu online.
Check: http://www.picturetrail.com/joris-usa
____________________________________________

Hoi,
Alles gaat hier goed. Het weer is nu erg lekker. Lekker zonnig. We hebben net wat inkopen voor het eten vanavond gedaan. En zoals je ziet ben ik nu even achter de pc gekropen. Vandaag is het Halloween. Er komt vanavond waarschijnlijk dus veel klein grut de deur langs om snoep te vragen. Ben benieuwd hoe dat is. Vandaag is ook de laatste dag dat m'n vader hier is. Hij vertrekt morgenochtend. De afgelopen dagen heb ik best veel gedaan. Hier een verslag live uit Incline Village.

Donderdag 27 oktober
Deze dag hebben we lekker uitgeslapen. We zijn in de loop van de middag naar Reno gegaan. Ik moet nog winterschoenen kopen. Dit is die dag niet gelukt, want er zat naar mijn smaak niks tussen. Ik heb wel nog een t-shirt gekocht. We kwamen in de namiddag terug. Er bleef een vriendinnetje van m'n nichtje slapen, want ze hadden die avond een "Halloween Dance". Het bleek een geslaagd feest te zijn. (Het duurde wel 2,5 uur..) Die avond lag ik laat in m'n bed, want we hadden met z'n alle 2 leuke films gekeken.

Vrijdag 28 oktober
28 oktober is Nevada-Day. Dit is de dag dat de staat Nevada is opgericht. Vraag me niet welk jaar, maar dat kan niet langer dan 200 jaar geleden zijn. Deze dag hadden de de kinderen dan ook vrij van school, want zo'n belangrijke feestdag mag je natuurlijk niet missen.. We zijn eerst naar Carson City gereden. Daar was een kermis. Dit stelde niet heel veel voor, hoewel mijn nichtje en jongste neefje erg onder de indruk waren. Hier ben ik in wat "attracties" geweest. Hierna reden we verder naar Virginia City. Dit stadje is een groot monument. Hier is sinds 1830 ofzo bijna niks meer veranderd aan de huizen. Alsof je terug in de tijd gaat. Hier hebben we rondgelopen, wat foto's gemaakt en vervolgens wat chinees gegeten. Die chinees zit er waarschijnlijk niet al sinds 1830. Mijn oudste neefje had hier een deal met m'n tante gesloten dat hij voor elke peper die hij op at een dollar kreeg. Nadat hij 5 pepers in z'n mond had gestopt liep hij rood aan, kreeg tranen in z'n ogen en rende naar de wc. De pepers bleken scherper dan verwacht. Hij had pijn aan z'n mond en keel. En z'n mond was uiteindelijk verdoofd en hij had moeite met praten. Ondertussen lagen wij allemaal dubbel van het lagen, want leedvermaak is en blijft het leukste vermaak. Toen we weren buiten liepen voelde hij zich er misselijk en heeft uiteindelijk zijn chinese maaltijd keurig in een prullebak uitgekotst.. Na een tijdje ging het wel weer. Vervolgens gingen we naar Reno. Hier heeft m'n oudste neefje wat kleren gekocht. Die avond hebben we een poker avond gehad, die ik overweldigend heb gewonnen! Dit was erg leuk en m'n jongste neefje begint het nu ook goed te leren. Zo goed zelfs dat hij gisteravond (zondag) iedereen de pan in heeft gehakt met de ene na de andere flush. We zijn niet heel laat naar bed gegaan, want we moesten de volgende dag vroeg op om naar San Francisco te gaan.

Zaterdag 29 oktober
Om 8.00 stond ik naast m'n bed en was klaar om naar San Francisco te gaan. Dit is zo'n 3,5 uur rijden. Op onze weg naar San Francisco kon je langzaam het landschap zien veranderen van naald- naar palmbomen, dit was erg gaaf om te zien. In San Francisco was het weer veel beter. Zo'n 20 graden. We zijn eerst langse alle pieren gegaan. Hier hebben we ook over een markt gelopen. Als laatste kwamen we aan bij de bekende pier 39. Op deze pier zitten veel winkeltjes en is veel te zien. Als je op het einde van de pier staat kan je de Alcatraz gevangenis goed zien. Ook liggen hier veel wilde zeeleeuwen op vlotten in het water die non-stop lopen te brullen. In San Francisco zijn we ook naar China Town gegaan. Dit is stuk van de stad is echt chaotischer dan de rest. Het is ook slecht onderhouden, maar het ziet er wel leuk uit. Check de foto's, die ik zo snel mogelijk online zet, om een goede indruk te krijgen. In China Town hebben rondgelopen en zijn wat maffe chinese toko's ingegaan. We zijn hier ook uit eten gegaan bij een, je raadt het nooit, chinees. Na het eten hebben nog door het centrum gereden en zijn daarna naar ons motel gegaan. Ons motel lag zo'n 50 mijl van San Francisco, in Vacaville.

Zondag 30 oktober
Na een bagel als ontbijt (begin al steeds meer te integreren, daar kunnen sommige allochtonen in Nederland nog een puntje aan zuigen) zijn we naar de Napa vallei gereden. Hier word alle Californische wijn gemaakt. Dit gebied is prachtig, het lijkt een beetje op Frankrijk. We zijn hier naar verschillende wijngaarden geweest. We hebben ook nog gepicknickt in een afgelegen parkje. We zijn teruggereden naar Vacaville. In Vacaville zitten heel veel outletstores bij elkaar, ook wel de Premium Outlets genoemd. Hier heb ik een vest, een muts en een paar skateschoenen gekocht. Dit allemaal was natuurlijk erg goedkoop. Na de outletstores zijn we teruggereden naar Incline Village. Voordat we naar bed gingen hebben we poker gespeeld en zoals ik al vertelde had m'n jongste neefje ruim gewonnen.

Ik ga nu samen met m'n jongste neefje het huis versieren met spinnenweb en daarna wat pompoenen klaar maken.
De groeten,
Joris
____________________________________________

UPDATE
De foto's staan nu online.
Check: http://www.picturetrail.com/joris-usa

  • 31 Oktober 2005 - 22:56

    Leonie:

    Happy Halloween! ;)
    Lekker om te horen dat het allemaal goed met je gaat! Met mij gaat ook alles prima, keb een kamer in zwolle. Echt relext, 24m 2 en een balkon :) Als je terug bent moet je cker een keer komen stappen ok?
    Have fun! En snel weer schrijven, tis super om te lezen.
    KUS!

  • 31 Oktober 2005 - 23:17

    Roderick:

    Hey Joris,
    Al die kiddo's hier pakken het slim aan. Ze gaan langs alle deuren in de dorms! Mijn nieuwe bericht staat net op mijn blog. Geef even een reactie op mijn voorstel dat ik als reactie op je vorige bericht heb geschreven.
    Spreek je snel.
    Roderick

  • 01 November 2005 - 14:13

    Boeler:

    rofl de roflcopter, het major league seizoen is voorbij. Daar kan je nu niet meer heen. OMG@ROFLOL
    Veel plezier daar nog cu @ lan

  • 01 November 2005 - 16:44

    Jacqueline:

    heerlijk om je dagboek te lezen en bedankt voor je zg gewone emailtje.Imkerweg 39 is verkocht,imkerweg 35 gaan we nog bezichtigen als ik zeker weet dat het prijstechnisch gzien haalbare zaak is. Geen zorgen...Dikke kus mama

  • 02 November 2005 - 16:47

    Rosa:

    Ej joris!
    En weer mooie foto's! San francisco klonk en ziet en ook super uit, blijf genieten!
    Liefs, roos

  • 02 November 2005 - 16:48

    Stef:

    Hey Joris, Ik wil het zelfde als Rosa dr op zetten, maar rosa wil niet mee doen, dus ik moet zelf maar wat verzinnen! Ik vind je foto's wel weer geweldig en vooral je tattoo armen, mijn god, ik schrok me dood! maar ik hoorde van roos (we zijn nu tegelijk aan het werk maar het systeem ligt plat.. leuk...:S) dat het een soort panty is gelukkig maar... maar goed, ik blijf trouw je verhaaltjes lezen dus zet er maar vaak leuke nieuwe verhalen op! veel plezier nog en heb je odnertussen al een plek gevonden om te drummen??! kus stef

  • 03 November 2005 - 04:58

    Joris:

    Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb het hier nog steeds naar m'n zin! Voel me hier echt thuis.
    @ Stef: Ik heb gehoord dat een jongetje 2 huizen verderop drumt, dus misschien kan ik daar een deal mee maken. Ben af en toe echt nerveus, want ik heb al 2 weken niet mee gedrumt. AAHHHHH Maja, ik overleef het wel.
    Jullie horen nog van me! Doeg,
    Joris

  • 03 November 2005 - 16:57

    JW:

    Hey zoon,
    Gisteren met veel vertraging in Londen aangekomen. Nog net op tijd voor m'n vergadering. 10 uur m'n soel moeten delen met een kollosale Amerikaanse die met seat belt extension en zonder armsteunen op d'r plek vastgebonden moest worden. Hm, een interessante ervaring... Inmiddels al weer in Berlijn. Succes met je eerste verbouwing dit weekend, have fun, be careful out there and Keep in Touch with the Dutch, x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Incline Village

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2006

Chillen tussen de palmbomen

04 Februari 2006

The Life On The Slopes

20 Januari 2006

Boarden in Snow Showers

06 Januari 2006

Cadeau's, Oliebollen & Snowboarden

18 December 2005

Let it snow..
Joris

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 31958

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2005 - 28 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: