Cadeau's, Oliebollen & Snowboarden - Reisverslag uit Incline Village, Verenigde Staten van Joris Kruyssen - WaarBenJij.nu Cadeau's, Oliebollen & Snowboarden - Reisverslag uit Incline Village, Verenigde Staten van Joris Kruyssen - WaarBenJij.nu

Cadeau's, Oliebollen & Snowboarden

Door: Joris

Blijf op de hoogte en volg Joris

06 Januari 2006 | Verenigde Staten, Incline Village

UPDATE!

- Nieuwe foto's staan online. Check http://www.picturetrail.com/joris-usa

- Twee filmpjes staan online. Check http://joris19.zippyvideos.com
Ik ga trouwens nu wel wat sneller op m'n board hoor..
____________________________________________

Hallo allemaal,
Ik heb al een tijdje hier niks achtergelaten dus hier een flinke update. Maandag 19 december was de huwelijksdag van Maarten en Sherri.We zijn daarom ‘s middags met z’n alle gaan bowlen en poolen. Was erg leuk. Roderick had gewonnen met zijn geweldige bowlingskills. Na het bowlen zijn we naar de Hacienda gegaan, een Mexicaans restaurant. Ben die avond laat gaan slapen. We hebben in onze kamer, terwijl we een biertje dronken, op de Xbox gespeeld, muziek geluisterd, beetje met de piano lopen kloten, enz. Uiteindelijk doken we 5.30 in ons bed. Uitslapen was dus ook een noodzaak. Nadat we uit onze coma waren ontwaakt zijn we samen naar Reno gegaan. Daar heeft Roderick in de Meadowood Mall nog wat cadeaus voor Kerst gekocht. We kwamen zo rond etenstijd terug. Na het eten hebben we met de hele familie een film gekeken. Woensdag 21 december hoefde we nog steeds niet te werken. Ik had m’n baas gebeld en er bleek een grote vetraging met iets te zijn en hij zei dat we de komende tijd niet hoefden te werken. Ik ben toen die middag met Roderick naar de Lone Eagle Grille gegaan om het werk van Sherri te laten zien. The Lone Eagle Grille is echt een extreem duur restaurant en wij mochten die middag daar lunchen. Was heel erg lekker, maar dat mag dan ook wel voor die prijs. ’s Avonds zijn we naar de Highschool gegaan. Peet had met de Jazzband een concert. Helaas traden ook het koor en de klassieke band op. Die waren niet zo geweldig. Maar de Jazzband was heel erg goed. Na afloop van het concert was het erg gezellig met mensen van de band en hun familie. Toen werd er ook spontaan besloten om met z’n alle uit eten te gaan bij Crosby’s. Een standaard Amerikaanse tent. Deze dag had het ook gesneeuwd, maar dat was de volgende helaas al weer weg, omdat het was gaan regenen. Donderdag hebben we niet gek veel gedaan. Nog wat dingen in de was gepleurd en het huishouden een beetje bijhouden. Ook nog een filmpje gekeken. Een redelijke luie dag dus, maar daar is op z’n tijd ook niks mis mee. Die nacht konden we niet slapen, omdat wij heel geniaal om 21.00 nog gigantische energydrink naar binnen hadden gewerkt. ’s Nachts hebben we met Rob en Valentijn gesproken. Lache om weer eens van hun te horen. Die telefoonrekening wordt vast vrij hoog, maar wij betalen gewoon zelf ons gesprekken. Omdat we weer zo laat in ons bed lagen (6.00) kwamen we er ook laat uit. Ik heb met Peet een massage cadeaubon gekocht voor Sherri voor Kerst. ’s Middags hebben we voedsel gekocht voor Kerstmis in Reno. Voor dat ik naar bed ging hebben we wat cadeau’s ingepakt. Bijna elke dag van december staat hier echt in het teken van Kerstmis. Daar sta je soms wel van te kijken hoor.. Zaterdag 24 december is het drumstel voor Maarten jr. in de ochtend binnen gekomen. Dit krijgt hij dus voor kerstmis van “Santa Claus”. We hebben het drumstel snel verstopt toen het binnen kwam. Scheelde niet veel of hij had het gezien. Ik heb met Danielle koekjes lopen bakken voor kerstmis. ’s Avonds kwam Suzi (zus van Sherri). Met haar hebben we de laatste voorbereidingen voor de volgende dag, Kerstmis, gedaan. Samen met Roderick heb ik het drumstel in elkaar gezet. Deze moest echt boutje voor boutje in elkaar gezet worden. Het heeft zo’n 3 uur gekost. De vellen moesten natuurlijk ook een beetje mooi gestemd worden. Wij lagen rond half zes in ons bed. Niet echt een fijne gedachte dat je over anderhalf uur al wakker wordt gemaakt door hyperactieve kindertjes die hun cadeaus willen open maken. En dan bedoel ik ook echt cadeaus. Op Kerstochtend was ik vrij brak. Maar een energydrink doet wonderen. De kinderen kregen 1 groot cadeau en daarnaast “kleinere” cadeaus. Maarten jr. had dus een drumstel gekregen, Danielle een mooi snowboard en Peet een videocamera. Ik ben ook vreselijk verwend. Heb echt veel leuke dingen gekregen. Het grootste was toch wel een stereo system waar ik mijn iPod ik kan zetten, het geluid is echt super kwaliteit. Daarnaast heb ik ook nog veel andere dingen gekregen. ’s Middags kwam een deel van de familie langs. Stacey met haar man en kinderen. De vriend van Suzi was ook nog gekomen. Voor het diner hadden we traditie getrouw prime rib, mashed potatoes en nog wat waarvan ik de naam niet meer weet. Danielle en Maarten jr. zijn ’s avonds met Stacey mee teruggegaan. Die twee bleven voor een week in Vegas bij Stacey. Maandag zouden we eerst met vrienden in Reno gaan motorcrossen. Dit ging helaas niet door, omdat het sneeuwde en dus er glad en koud was. Helaas skippy pindakaas. We zijn toen alsnog naar Reno gegaan met Maarten, Peet, Roderick en ik. We hebben bij BestBuy en Target onze Giftcertificates gebruikt die we voor Kerst hadden gekregen van Suzi en Stacey. Ik heb een DVD van Alicia Keys, Jimi Hendrix, Prince en een 4 DVD-set van Live Aid ’85 uitgekozen. Erg gaaf. ’s Avonds hadden Roderick en ik een feestje bij Fernando, hij werd 21. Of zoals hij het op de uitnodiging had geschreven: ”Fernando is turns to 21”. Fernando komt uit Argentinie en is een van de medewerkers bij de Lone Eagle. Wij hadden hem ontmoet op dat vorige feest van Sherri d’r collega’s. Het feest was erg druk. We hadden het gevoel alsof we in Zuid-Amerika zaten. Iedereen sprak Spaans of Portugees (de Brazilianen) met elkaar, er stond salsa muziek op en er werd veel gedanst. Het feest was zo gezellig dat ik de volgende ochtend met een redelijk ongetemde siberische tijger in m’n hoofd wakker werd. Dinsdag hebben we bijna alle DVD’s gekeken die we de dag daarvoor hadden aangeschafd. Een soort marathon. ’s Avonds hadden we het wel gehad met DVD’s kijken, maar op een of andere manier lagen we toch weer te laat in bed. Ik gok een uurtje of drie. Woensdag 28 december voelde ik me niet lekker. Beetje grieperig. Ik heb nog een tijd met Valery aan de telefoon gezeten, alles gaat daar gelukkig nog steeds goed. Sherri wilde met haar film verslaving weer films halen. Dat we hebben dan ook gedaan. Tussen de films door hebben we even snel chinees gehaald. Dit ging helaas niet ‘even’. Duurde nog al een tijd. Nelly zou ook nog films met ons komen kijken, maar haar roommate had net een hartaanval gehad, dus dat feest ging niet door.. Toen Peet terug kwam van training was Steven ook meegekomen. Hij had net een basgitaar gekocht. Hij wist/weet er alleen nog geen flikker van af. Aangezien ik ook niet echt een specialist in basgitaren ben kon ik hem er niet mee helpen. Volgens mij hebben ze de illusie dat ze in een weekje of twee een rockband in elkaar kunnen zetten. Ik wens ze veel succes. Voordat we naar bed gingen begon het te sneeuwen. Daar waren we erg blij mee, want we konden niet wachten om te gaan snowboarden/skieën. We gingen weer te laat slapen. We hadden nu echt een verkeerd schema. Laat erin, en laat eruit. Elke avond hadden we ook het streven om vroeger naar bed gaan, maar een paar biertjes, chips, goed gespreksstof en een xbox kunnen dat plan toch redelijk in de war gooien. Donderdag heb ik in de ochtend een tijd met m’n moeder en broertje gesproken. Was wel weer fijn om van hun te horen. ’s Middags wilde Roderick en ik de omgeving gaan verkennen. Het plan was om naar Tahoe City te gaan. Zo’n 50 minuten rijden. Waar we alleen niet aan hadden gedacht waren die bloody tourists. Het was zo druk op de weg van mensen die weg gingen van alle ski-resorts. Uiteindelijk hebben we 2,5 uur in de auto doorgebracht zonder ook maar ergens uit te stappen. Daar was het gewoon te druk voor. Het leek wel een mierenhoop. Onderweg vertoonde m’n auto ook nog wat kuren. Er is iets mis met de oliedruk. Hij had de neiging om na een tijd rijden af te slaan zodra je stil ging staan. Erg handig dus in stilstaand tot langzaam rijdend verkeer. De auto is onderweg 2x afgeslagen. Het duurde dan een minuut om heen weer aan de praat te krijgen.. En geloof me, dat is lang als er een gingantische rij auto’s achter je staat.Uiteindelijk hebben we er een truukje op gevonden, maar dat reed niet heel erg lekker. We hebben er al olieverdikker doorheen gegooid maar dit blijkt niet te werken. Volgende week ga ik waarschijnlijk maar nieuwe en dikkere olie er in laten gooien. Teruggekomen van ons avontuur hebben we een van mijn lievelingsfilms gekeken: The Butterfly Effect. Zeker een aanrader als je hem nog niet gezien hebt. En je raadt het nooit, maar die avond lag ik weer laat in m’n nest. De volgende ochtend (vrijdag 30 december) belde Valery. Alles was geregeld voor haar reis hierheen. Zij komt hier 28 januari, 4 februari gaan we 10 dagen naar Hawaii en de dagen daarna kunnen we gaan skieën en snowboarden, aangezien ik nu een seizoenspas heb, maar daar later meer over. ’s Middags heb ik Roderick naar de plaatselijke kapper gebracht. Terwijl zijn haartjes werden gedaan heb ik wat inkopen gedaan bij Raley’s voor oudejaarsavond. Ik had de ingrediënten voor oliebollen gekocht. Oliebollen zijn hier totaal onbekend, zoals volgens mij op de rest van de wereld behalve in Nederland. Toen we thuis kwamen waren de drumvellen voor Maarten’s drusmtel binnen gekomen. Deze drumvellen (Remo Pinstripes voor de kenners) zijn veel beter voor zijn drumkit dan de standaard fabrieksvellen. Ik heb ze er meteen opgezet en het drumstel klinkt nu echt goed voor een beginnersset. Maarten en Sherri waren beide die avond niet thuis. Peet, Roderick en ik hadden geen zin om te koken. We zijn toen naar Taco Bell in Kings Beach gegaan. Heerlijk gezond.. Tijdens het parkeren moesten ik over een overdreven hoge drempel bleek ook net iets te hoog te zijn voor de demper van mijn uitlaat. We hoorden iets heel hard schrapen terwijl we er overheen reden en opeens klonk mijn auto twee keer zo hard. Lekker dan. M’n demper zat nog wel vast aan de auto, maar niet aan de uitlaatpijp. Thuisgekomen keken we onder de auto en weg was de demper. Die zijn we dus onderweg verloren, #%$^%&. Oudejaarsdag was de stroom voor 2 uur uitgevallen die ochtend. Het had namelijk hier al 30 uur non-stop geregend. Hierdoor was de Truckee River overgelopen, waren er vloedstromen in Truckee en Reno en was dus op een of andere manier ook de stroom uitgevallen. Toen de stroom weer terug was zijn we begonnen met de oliebollen. Dit leek makkelijker dan gedacht. We hadden een Nederlands recept. Dit recept moesten we helemaal om gaan rekenen in pounds, ounces, cups enz. Een heel gedoe. De eerste paar oliebollen waren finaal mislukt. Er bleek uiteindelijk te weinig gist in te zitten. Uiteindelijk is het dan ons gelukt. We zijn hier zo’n beetje de hele dag mee bezig geweest. Ik heb ’s middags ook nog m’n vader en moeder gebeld. Het was daar toen al bijna 2006. ’s Avonds kwam Nelly langs. Lekker oliebollen gegeten, gekletst en gedronken. Om 12 uur hebben we naar de fameuze “ball-drop” op Times Square in New York gekeken. Dat is wel wat leuker dan de saaie klok op RTL 4. Ik heb deze dag wel het typische nederlandse oud & nieuw gemist. Het was hier ook hartstikke leuk en gezellig, maar toch anders. Geen vuurwerk afsteken, geen appelflappen, geen oudejaarsconference, geen kopspijkers, geen feesten van vrienden. Maar dat overleef ik ook wel voor een keertje. Er waren geen feesten van de mensen die ik hier ontmoet heb, want die moesten die avond bijna allemaal werken. Ik ben met Roderick om 2 uur naar Blue Cafe gelopen, omdat die bekend staan niet om ID te vragen. Toe we daar aankwamen zag het er al verdacht donker uit. Het bleek gewoon gesloten te zijn. We konden onze ogen niet geloven. Op onze weg terug hebben we een gigantisch stopbord dat langs de weg stond meegenomen. Dat bord hangt nu heel leuk in Peet z’n kamer. We kwamen voordat we thuis kwamen ook nog een dronken Fernando + vrienden tegen. Nog even met hun staan praten en toen naar ons bedje toe gegaan. 1 januari heb ik koude oliebollen voor ontbijt gehad, zoals het hoort. We hebben toen een andere lievelings film van mij gekeken: Pulp Fiction. Daarna hebben we een beetje de rotzooi van de avond daarvoor opgeruimd. ’s Avonds hebben Roderick en ik een degelijke maaltijd gekookt. Verse pasta. Maandag 2 januari zijn we vroeg opgestaan, want Roderick, Peet en ik wilde gaan snowboarden. Het sneeuwde erg goed en veel. Op het moment dat we hadden besloten waar we naar toe wilden gaan viel de stroom weer uit voor de hele north shore. Dat betekende dat de meeste ski-resorts ook niet goed functioneerde. Het was dus geen goed idee om weg te gaan. De stroom is uiteindelijk 6 uur weg geweest. Ben toen in slaap gevallen op de bank, want ik was nogal moe. Tijdens de ‘black-out’ hebben we heel lang gepokerd. Om 18.00 viel de stroom weer uit, na 3 uur hadden we weer stroom. Er waren verschillende powerlines omgevallen door de hevige sneeuw. Daarom moest een deel van de noord kust de stroom uit Truckee krijgen in plaats van Carson City. Hierdoor wordt het stroomnetwerk heel snel overbelast en valt het regelmatig uit. Dit probleem is waarschijnlijk volgende week over. Die avond kwamen Danielle en Maarten jr. weer terug uit Vegas. Dinsdag gingen we skieën en snowboarden. We zijn eerst naar Diamond Peak gegaan. Diamond Peak ligt heel dicht bij, maar is erg klein. Zij hadden last van stroomstoringen en waren dus dicht. We zijn toen naar Mount Rose gegaan. Het was daar echt verschrikkelijk koud en het waaide, maar de sneeuw was erg goed. Dit was dus de eertse keer in mijn leven dat ik op een snowboard stond op een piste. Ik heb 5 jaar geleden ooit eens een uurtje in Zoetermeer gesnowboard in een hal. Ik ben deze dag veel gevallen en was totaal beurs aan het eind. Na een tijdje ging het best aardig en ik vond het erg leuk. Ik ben erg vroeg naar bed gegaan, want ik was kapot. Woensdag heb ik eerst Maarten ’s ochtends naar z’n werk gebracht. Daarna heb ik de ski’s en het snowboard terug gebracht waar we het gehuurd hadden. Sherri was daarna met de auto naar haar werk gegaan. Ik moest met Peet de auto ophalen bij de Lone Eagle Grille om Maarten jr. op te halen. Dat is 10 minuutjes lopen. Toen we bij de Lone Eagle aankwamen vroeg Sherri of wij daar wilden lunchen. Daar ze je natuurlijk geen nee tegen. Sherri hoefden toen niet meer te werken, het was erg rustig, want er was weer een stroom uitval geweest. Ik ben met Sherri naar de hardware store gegaan om mijn auto sleutel te maken, die was namelijk gebroken.. Ik ben met Roderick naar de Village Skiloft gegaan om ski- en snowboardspullen op te halen voor vandaag. We gingen vandaag (donderdag 5 januari) namelijk naar Northstar. Andrea en Steven gingen ook mee. Andrea is een vriendin van Sherri en Steven is haar zoon, een vriend van Peet. Daar heb ik dus een seizoenspas aangeschafd. Deze heb ik er na 5 keer al uit. Ik heb nu ook m’n eigen snowboard. Maarten heeft ooit een snowboard van een vriend gekregen, deze lag nog in de garage. Deze mag ik hebben. Super relaxed. Vandaag ging het snowboarden beter. Ik ben minder gevallen en de bochten en het remmen ging beter. Bij Northstar ben ik ook nog even naar mijn baas gegaan. Ik begin waarschijnlijk volgende week weer met werken. Kan het geld wel weer gebruiken. Toen we terug waren in Incline zijn we naar het huis van Andrea gegaan. Daar hebben we lekker lopen chillen in haar jacuzzi. Erg lekker na zo’n intesieve dag. Ik ga nu naar bed. Morgen ga ik weer de hele dag boarden met Roderick, Peet, Maarten jr., Steven en Andrea. Ik probeer binnen paar dagen foto’s online te zetten. Ik zou het leuk vinden als jullie een berichtje achterlaten. Laters,
Joris
____________________________________________

UPDATE!

- Nieuwe foto's staan online. Check http://www.picturetrail.com/joris-usa

- Twee filmpjes staan online. Check http://joris19.zippyvideos.com
Ik ga trouwens nu wel wat sneller op m'n board hoor..

• 06 Januari 2006 - 08:04

Riet En Peet:

Hoi Joris
    Prachtige verhalen. We zien alles voor ons, zoals je het beschrijft. Het is hier wel koud, maar geen sneeuw. Wat doet Danielle met haar nieuwe snowboard? Je moet die knalpot toch maar weer onder de auto zetten. Groeten aan iedereen.
    Liefs van Riet en Pa.

• 06 Januari 2006 - 12:02

Leonie:

Hey Joris!
    Happy New Year! Mooi verhaal weer hoor (en laaannggg), echt super om te lezen wat je allemaal doet.
    Nog een maandje en dan zit je heerlijk op Hawaii! niet te bruin worden he;)
    Heel erg veel plezier nog en succes met het snowboarden.
    Doe ff de groetjes aan Roderick!
    Byebye! Kus Leo

• 06 Januari 2006 - 13:37

Valentino:

heerlijk torius die ongetemde siberische tijger! Ga maar lekker gebruik maken van dat drumstel van je neefje, holaaar

• 06 Januari 2006 - 15:03

Burre:

zo joris,
    gaat wel goed met je snowboarden, ik hoor t al weer. netjes...
    je broeder

• 06 Januari 2006 - 19:36

Jacqueline:

Je voelt je daar echt thuis! Heerlijk om weer een vers verhaal te lezen! veel plezier. Tot bellens of hotmail! Love you xxx jacquemama

• 06 Januari 2006 - 22:40

Valery:

Stroom uitval?? heb ik hier nooit... Wel rijden hier midden in de jungle van Mexico olifanten in een kar door de straat...
    kus

• 07 Januari 2006 - 14:44

JW:

Hey Joris,
    Is weer leuk om te lezen. Mijn god, je kan niet zeggen dat je een saaie tijd hebt.
    Ik heb net je terugreis geboekt bij US Aiways en de gegevens doorgemaild. Op 28 februari om 6:55 is Joris back in town!
    Have fun,
    JW

• 07 Januari 2006 - 21:53

Meek:

Joris! Wat een coole foto's! Als ik het niet net zo leuk had hier in het sfeervolle en altijd bruisende stadje Bussum, zou ik haast jaloers worden...

Zeg lieverd, doe je wel voorzichtig?

Veel plezier nog en de groeten, ook aan Roderick.

• 08 Januari 2006 - 16:53

FrankO:

Heej Joris (& Ro natuurlijk ook)
    Ik zie (en lees) dat jullie het daar prima naar jullie zin hebben.
    Er moeten wel wat meer action foto's van snowboarden komen.
    Maar ik spreek jullie snel weer.
    Laters,
    Frank

• 08 Januari 2006 - 16:54

FrankO:

Ik zie op de filmpjes wel dat je de skills hebt!

• 08 Januari 2006 - 16:55

FrankO:

Maar waarom zijn er geen filmpjes van Ro? Die verwacht ik dus snel te gaan zien.
    Laters

• 14 Januari 2006 - 19:01

Marjan:

lieve Josris
    Ik merk dat je de tijd van je leven hebt, heerlijk! Ben met de kerst in Oostenrijk geweest.Sfeervolle vakantie, wel wat problemen met mijn knie maar,dat komt wel goed.
    Veel plezier, groeten aan de familie,en Valery natuurlijk! Liefs van Marjan

• 17 Januari 2006 - 13:51

Marjolijn:

Hoi Joris,
    Eindelijk heb ik even tijd gemaakt om je verhalen te lezen. Pffff wat word ik hier jaloers van wat een leven! Gaan we een keer samen snowboarden??? Ik vind het ook zo gaaf!!! Besef me nu hoelang ik je al niet gezien heb! Mis je wel hoor! Erg leuk hoe je je vermaakt daar! Heel veel liefs en de groeten!!!! dag marjolijn