Vette shit hier - Reisverslag uit Incline Village, Verenigde Staten van Joris Kruyssen - WaarBenJij.nu Vette shit hier - Reisverslag uit Incline Village, Verenigde Staten van Joris Kruyssen - WaarBenJij.nu

Vette shit hier

Door: Joris

Blijf op de hoogte en volg Joris

25 Oktober 2005 | Verenigde Staten, Incline Village

UPDATE #1
Foto's van Yosemite National Park enzo staan nu online!
UPDATE #2
Foto's van het huis en Lake Tahoe staan nu ook online!
Check: http://www.picturetrail.com/joris-usa
____________________________________________

Hier ben ik dan weer,
Live uit Incline Village. Alles gaat hier goed en ik vermaak me hier prima. Het Amerikaanse landschap bevalt me zeer. Ik sta nog steeds versteld hoe mooi het hier is. Nadat we weggingen uit het internet cafe in Salinas, waar ik m'n vorige bericht schreef, zijn we wat gaan eten. In ons navigatie systeem had ik gezocht naar een Italiaans restaurant. Er bleek er een om de hoek te zitten. Prima! We kwamen binnen en we voelde ons ineens een beetje ongemakkelijk. Het hele restaurant zat vol met Mexicanen die ons heel raar aankeken en die zich vast afvroegen wat een paar blanken daar te zoeken hadden.. Daar trokken we ons niet zoveel van aan en zijn rustig een erg on-italiaanse pizza gaan eten. We zijn daarna rustig naar ons motel gegaan en meteen ons bed ingedoken.

Zaterdag 22 oktober
Deze dag gingen we naar Yosemite National Park. Daar hadden we in een hotel afgesproken met Maarten + kids (maarten is mijn oom). Het was ongeveer 180 mijl rijden. Eerst zijn we naar Merced gereden. Hier was niet zo gek veel te beleven. Het was een erg "oud" dorpje. Een van de oudste gebouwen stamt uit de jaren '50.. We hebben hier ons zelf verwend met een vette donut en een mango smoothie. Hierna hebben we ons rit naar Yosemite weer opgepakt. Het stuk van Merced naar Yosemite is echt super mooi. Je rijdt door zo veel verschillende soorten landschappen. Het ene moment rijd je tussen gigantische bergen en vervolgens rijd je weer in een plat woestijn-achtig gebied. We zijn onderweg ook meerdere malen gestopt om van het uitzicht te genieten en een beetje rond te lopen. We waren ook in een stuk woestijn gestopt. Hier liepen we eenstukje rond en opeens viel mijn oog op een harig beestje dat over het pad liep. Het bleek een vette vogelspin te zijn. Ik vond het echt heel vet om zo'n beest eens in het wild te zien. Check ook m'n fotosite voor de foto (http://www.picturetrail.com/joris-usa). Vlak voordat we bij het hotel aankwamen (Yosemite View Lodge) zijn we nog eens gestopt langs een rivier. Hier zag ik een mooie zwarte slang, ik gok zo'n 1,5 meter lang. Na uiteindelijk iets van 4 uur rijden kwamen bij het hotel aan. Het hotel was echt super mooi, en daar was de prijs dan ook naar. Om vijf uur kwamen Maarten en de kids aan. Het was leuk om ze weer te zien. Het was namelijk drie jaar geleden voor het laatst dat we ze gezien hadden. De kinderen waren erg gegroeid. We hebben lekker gekletst en een biertje gedronken, behalve de kids natuurlijk.. Vervolgens zijn we wat gaan eten op het terrein van het Hotel en daarna zijn we gaan zwemmen in de indoor pool. Die avond hebben we ook nog coyotes zien lopen. Dit zijn een soort wilde honden/kleinere wolven.

Zondag 23 oktober
Vandaag gingen Yosemite National Park in. Eerst zijn we het Visitor Centre gaan bekijken. Hier zag je alles over de historie van het Park. Vervolgens zijn we het park ingedoken. Je staat echt versteld van de gigantische rotspartijen. Normaal zijn er ook veel watervallen in het park, maar die zijn helaas rond dit tijd van het jaar uitgedroogd. We hebben ook ontzettend veel eekhoorns gezien. In het park stond ik ook versteld van de amerikanen. Het is echt een kunst om je zo lelijk te kleden. Maar dat terzijde. Na een lange tijd te hebben rondgelopen in het park zijn we met de auto naar Glacier Point gereden. Vanaf dit punt kan je de hele vallei zien. Dit is geen aanrader voor mensen met hoogtevrees.. De foto's zal ik zo snel mogelijk online zetten, maar het uploaden gaat echt ziekelijk langzaam. We zijn hierna naar Incline Village gereden, Dit was 200 mijl rijden. Ook hier zag je onderweg de meeste prachtige stukken natuur die je vast kan terug vinden op toeristische ansichtkaarten. We zijn ook gestopt bij Mono Lake. Dit is een zoutmeer. Dit meer is zo zout om dat het water hier nergens naar toe kan, verdampt en er vervolgens gigantisch veel zout overblijft. Dit zorgt tevens voor een zieke penetrante rotte stank.. We kwamen om half zeven die avond aan in Incline Village. Op de oprit heb ik mij eerst vergaapt aan de prachtige mettalic blauwe Pontiac Firebird uit de eind jaren '70. Binnen heb ik eerst rondgekeken. Het is echt een typisch amerikaans huis. Ik slaap bij Peet in de kamer. Hij heeft een best grote kamer. Het enige nadeel is dat elke werkdag de wekker om 6.15 afgaat. De kinderen moeten belachelijk vroeg op school zijn. Vannochtend had ik er nog niet zoveel problemen mee, omdat ik nog redelijk in vroeg ritme leef, vanwege mijn jetlag, word ik ook vroeg wakker.

Maandag 24 oktober
Eerst heb ik vandaag met Sherri Maarten-Kees (aka Booga) naar school gebracht. Daarna heb ik met Sherri (m'n tante) en m'n vader het hele meer (Lake Tahoe) rondgereden. Dit was 80 mijl. Het was erg mooi. Onderweg hebben we wat gegeten in een restaurant aan het meer. Nadat we terugkwamen hebben we wat boodschappen gedaan in een gigantische supermarkt. Ik heb hier tot nu toe eigenlijk nog geen een keer een kleine supermarkt gezien, zelfs niet in de kleinste plaatsjes (behalve 7/11 dan). Na de inkopen ben ik even achter de computer gedoken en heb ik samen met m'n tante Peet opgehaald van High School.
Dit was het dan weer voor vandaag. Ik ga zo lekker indiaas eten.
Laat de honden maar blaffen, de karavaan trekt verder.
Later!
Joris
____________________________________________

UPDATE #1
Foto's van Yosemite National Park enzo staan nu online!
UPDATE #2
Foto's van het huis en Lake Tahoe staan nu ook online!
Check: http://www.picturetrail.com/joris-usa

  • 25 Oktober 2005 - 14:03

    Pacman:

    Weer een super cool verhaal!!! Kan niet wachten totdat we binnenkort even kunnen bellen!! xxx

  • 25 Oktober 2005 - 15:34

    Jacqueline:

    Heerlijk om je verhaal te lezen.Nog even en je bent echt een verwend mormel! Hoe vond je de school van de kids? Misschien kan je ze helpen met hun huiswerk, dat scheelt Maarten en Sherri weer.Foto s zijn erg leuk. groetjes aan iedereen, kus jacq.

  • 25 Oktober 2005 - 21:04

    Bart En Rineke:

    Hé die Joris,
    Wat een prachtige verhalen al en dat in zo'n korte tijd.Ik hoop dat je dat vol gaat houden,dan blijven wij met je meegenieten.Je krijgt volgens mij de tijd van je leven! :) Veel plezier en de groeten aan je paps.

  • 25 Oktober 2005 - 22:56

    Mikkie:

    Hoi Joris, ik ben terug uit Dallas, was geweldig om een amerikaans huwelijk bij te wonen.
    Wat leuk om al je verhalen te lezen, we hebben hier een dagtaak aan het lezen en bekijken van alle nieuwtjes en foto's die jij vanuit de USA stuurt en Valery vanuit Guatemala. Achter de computer zitten is nog nooit zo leuk geweest!
    Veel groetjes uit Naarden.

  • 26 Oktober 2005 - 16:23

    Patrick Emmen:

    Mocht je Chris Pontius nog tegenkomen... doe hem de groeten!

  • 26 Oktober 2005 - 19:51

    Stef:

    heey joris,
    hoe veel kan je doen in zo´n korte tijd! ik word wel jaloers hoor als ik dat zo lees, klinkt echt super leuk! Heel veel plezier nog en wanneer begin je dan met dat baantje? x stef

  • 26 Oktober 2005 - 19:59

    Stef:

    jaloersheid is gestegen: net je fotos bekeken en ik wist niet dat amerika zoo mooi was! ( ik ben denk ik aan de verkeerde kant geweest!) echt suuuper mooi. Maak nog maar heel veel foto´s!

  • 26 Oktober 2005 - 20:19

    Brigitte:

    Hoi Joris, eindelijk even tijd om je foto's te bekijken. Geweldig! Ook is het erg leuk om je verhalen te lezen.Leuk om Maarten weer ees te zien. Groetjes daar, geniet ervan en tot een volgende keer.

  • 27 Oktober 2005 - 09:33

    Patrick Emmen:

    Mocht je Ryan Dunn nog tegenkomen... doe hem de groeten!

  • 27 Oktober 2005 - 14:40

    Wessel:

    he joris, ik heb je foto's gezien en ben vet jaloers. Jij hebt hele erge mazzel! Liefs Wessel

  • 27 Oktober 2005 - 16:35

    Rosa:

    Wat een mooie foto's! En je 'nieuwe huis' ook al in zo'n mooie ongeving, super! Enne.. is jou kamer ook net zo groot als die van val? ...;)
    Veel plezier! Liefs, rosa

  • 23 November 2005 - 08:16

    Ellemarie:

    Hoi Joris!
    WAANZINNIG wat jij allemaal ziet en meemaakt! En dan denken wij dat wij druk zijn in.....Zwolle. Ik lees nu je fantastische verhalen, weet je zeker dat jij geen journalist wilt worden? Leonie had het over een hele leuke/mooie foto van jou, ik heb ff gezocht en wist meteen welke ze bedoelde (bij de auto met zonnebril) Robin is vooral jaloers op het dolfijnenavontuur. HAVE FUN! Liefs, Ellemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Incline Village

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2006

Chillen tussen de palmbomen

04 Februari 2006

The Life On The Slopes

20 Januari 2006

Boarden in Snow Showers

06 Januari 2006

Cadeau's, Oliebollen & Snowboarden

18 December 2005

Let it snow..
Joris

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1759
Totaal aantal bezoekers 31947

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2005 - 28 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: